Monday, February 21, 2005

 

slike

Platna i digitalne slike koje susrecemo na ovom mjestu predstavljaju dva razlicita pravca misli. Niz slika pod naslovom "Odvojene pjesme u istom glasu" ("Separate Songs in the Same Voice") je pokusaj da se istraze neki osnovni znakovi kojima se sluzimo da bismo se izrazili. Proucavajuci i istrazivajuci razlicite kulture, ostao sam iznenadjen slicnostima; iako su odvojene hiljadama kilometara, umjetnost Australskih Aboridzina ne razlikuje se mnogo od umjetnosti Anasazi indijanaca americkog Jugozapada, koja opet podsjeca na umjetnost potekla iz juznoamerickih prasuma. Ako pogledamo jos jednom, lako cemo pronaci vizuelne veze sa antickom umjetnoscu sirom Evrope; zapravo, vrlo je kratak vizualni skok od crteza na pecinama Lascaux do "sprejanih" grafita modernih urbanih centara.

Bio sam zainteresovan za istrazivanje ovog "govora slike" i u svom vlastitom radu, da proniknem u ovaj zajednicki nacin "ostavljanja tragova" kako bih proizveo nesto novo, u isto vrijeme ostajuci tako neobicno prepoznatljiv.

Gotovo potpuno suprotno primitivnim aspektima slika iz "Odvojenih pjesama", takodjer cu prikazati novu seriju digitalnih slika pod naslovom "Odjeci i slojevi" ("Echoes and Layers"). Ovi eksponati, stampani u boji i u velikom formatu, uzimaju drugaciji prilaz. Oni predstavljaju tehnoloski portfolio, proizveden kroz elektronsko skeniranje dvo- i trodimenzionalnih slika, digitalnih crteza i umjetnickih interpretacija ovog medija. Kada sam proizveo ovu seriju, otkrio sam da se koncentrisem na medjuigru slika i strukture koja, sloj po sloj, sto cini konacni rezultat. Svaki komad sadrzi kombinaciju ljudske figure, predmeta i teksta. Medjutim, kada sam rukovao tekstom, nastojao sam da ga tretiram vise kao tekstualni element umjesto kao jasno definirane rijeci, gotovo poput razgovora kojeg smo naculi iz daljine -- neki dijelovi su jasni, ali neki se gube. Medjusobno su povezani opustenim okvirom koji naznacava i tradicionalni prika umjetnosti, kao i digitalni pristup.

Kada posmatramo slike - platna, fotografije, filmove - vazno je imati na umu da su one interpretacije stvarnih predmeta; kao Platonove sjenke na zidovima pecina, one su magloviti odjeci stvarnosti. Obradjene digitalno, mogu se odvesti korak dalje: sve digitalne slike su zapravo vizuelne interpretacije sifrovanja -- binarni nizovi nula i jedinica. Stvarne slike ne postoje, osim kao stampane predstave stranica i stranica ovog elektronskog koda. Postao sam fasciniran ovim pitanjima vizuelnih "odjeka" i radio na istrazivanju njihovih efekata i implikacija.

Sa ova dva vrlo razlicita pristupa umjetnosti, prirodno je naznaciti stvari koje ih razdvajaju. Ali i pored njihovih razlika, postoje veze izmedju njih. Obje serije naglasavaju smisao za slojeve i dubinu, predmete koji plutaju jedan povrh drugog. U kojem god mediju da radim, ovo su stvari za cije sam istrazivanje zainteresovan -- mnogi nivoi percepcije koji su uvijek svuda oko nas i nacini na koji se ispreplicu da bi stvorili raspolozenje, atmosferu i odnose.
Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?